25 Şubat 2018 Pazar

Güvercin Göğsü için Abramson

Göğüs kafesi içeriye doğru çökük ya da dışarıya doğru çıkık olan insanları ameliyatla tedavi etme yolunu Dr. Ravitch açmıştı. Ardından Dr. Nuss da yeni bir teknik geliştirerek göğüs kafesinin yanlarını delip deformiteli kemiğin baskıyla düzeltilmesi için içeriye bar yerleştirerek ameliyatı daha kolaylaştırmış ve tedavi süresini daha kısaltmıştı. Ancak Nuss yöntemi sadece Pektus Ekskavatum (Kunduracı Göğsü) deformiteli hastalar için geçerliydi. Yani deformiteli bölgenin iç kısmına yerleştirilen barın sağladığı baskıyla göğüs kafesi dışarıya doğru esniyor ve deformite düzelmiş oluyordu.

Pektus hastaları arasında Pektus Ekskavatum sınıfı Pektus Karinatuma (Güvercin Göğsü) göre hep çoğunluktadır. Ama Pektus Karinatum hastası da azımsanamayacak bir sayıda olduğu için Nuss tekniğine benzer ama Pektus Karinatum hastaları için de uygulanabilir bir tedavi ihtiyacı doğdu. Çünkü bu yöntem Ravitch yöntemine göre saatlerce süren ameliyat süresini bir saatten aza indiriyor ve göğüs kafesi açılmadan tedavinin neticelenmesini sağlıyor.


1998 yılına kadar Pektus tedavisi açık ameliyatlarla yapıldı. 1998’de Dr. Nuss kendi tekniğini açıklayınca Pektus Ekskavatum tedavisinde dünya çapında bir yenilenme sağlanmış oldu. Daha sonra Pektus Karinatum için duyulan yeni ihtiyaç üzerinde çalışmalar başlatan Arjantinli Dr. Horacio Abramson 2002 yılında Dr. Nuss’un tekniğinde kullanılan aynı mantığı farklı bir açıdan kullanmaya başladı. Ve başarılı oldu. Abramson tekniğinde yine göğüs kafesi açılmıyor, kafes yanlarından müdahale ediliyor ancak bu sefer deformiteli göğse içerden değil dışarıdan baskı uygulayacak şekilde bar yerleştiriliyor. Böylece Güvercin Göğsü anomalisinin önüne geçilmiş olunuyor.

2005 yılında Dr. Abramson bu tekniği Avrupa Göğüs Kalp-Damar Cerrahisi Kongresinde açıklayana kadar Pektus Karinatum tedavisi Ravitch ameliyat tekniğiyle yapılagelmiştir.

Prof. Dr. Mustafa Yüksel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder